Skip to Content

varaa tietokone

 

Language Language
KAUHAJOEN KAUPUNGINKIRJASTO

Hallintoaukio (Prännärintie 2)
PL 501
61801 KAUHAJOKI
Puh. 040 674 8152
Fax. 06 231 5140

kirjasto@kauhajoki.fi

kirjastotoimenjohtaja
Pirjo Pieski, puh. 040 535 8145
pirjo.pieski@kauhajoki.fi

PÄÄKIRJASTON AUKIOLOAJAT 1. - 30.6.2015
PÄÄKIRJASTON AUKIOLOAJAT 1. - 31.7.2015

MA - KE     KLO     11-19
TO - PE     KLO     11-16
(lehtisali aukeaa ma-pe  klo 9)

PÄÄKIRJASTON AUKIOLOAJAT 1.9. - 31.5.
KIRJASTOAUTON AUKIOLOAJAT

Kirjastoautovirkailija Ari Kuivanen
Puh. 040 016 2853
Sähköposti: ari.kuivanen@kauhajoki.fi

Kirjastoauto kiertää Kauhajokea aikataulun mukaan.
Reitti- ja pysäkkiaikatauluja saa kirjastoautosta ja pääkirjastosta.
Auto tarjoaa lähes samat palvelut kuin pääkirjastokin

PÄNTÄNEEN KIRJASTO

Keturinkyläntie 5
61980 Päntäne

kirjaston hoitaja Ritva Leppinen
Puh. 046 851 2101
Sähköposti: ritva.leppinen@kauhajoki.fi

Avoinna normaalisti
tiistaisin      klo  18.00 - 20.00
torstaisin    klo   11.45 - 13.45

Kesä-heinä-elokuussa
ti 2.6.   klo  18 - 20
ti 9.6.   klo  18 - 20

ti 4.8.   klo  18 - 20
to 6.8.  suljettu


11.8. alkaen avoinna normaalisti

AJANKOHTAISTA

Karijoen kirjastossa     to 28.5. klo 17.00
Jurvan kirjastossa        jatkuu syksyllä 2015
Kauhajoen kirjastossa  keskiviikkona 16.9.2015
Kurikan kirjastossa      jatkuu syksyllä 2015

Kauhajoen kaupunginkirjaston Mediapesässä

Kirjojen tilaaminen maakuntakorkeakouluopiskelijoille Seinäjoen korkeakoulukirjastosta.

Kauhajoella opiskelevat maakuntakorkeakoulun opiskelijat saavat ilmaiset lainat.

Articles: Show article
Articles: Show article
Voi hyvin

  

Björkegren Jones, Lu
Lonnonkaunis ja terve iho. Tässä on innostava kirja siitä, miten kaikki yleisimmät iho-ongelmat saadaan voitettua ilman kemikaaleja tai plastiikkakirurgiaa. Kirja antaa vinkkejä luonnolliseen ihonhoitoon, joogaharjoituksiin, ravitsemukseen ja hierontaan. Myös sisäelinten hyvinvoinnilla on merkitystä iholle. Björkegren Jones opettaa erilaisia harjoituksia ja hengitystekniikoita, jotka lievittävät esimerkiksi maksan ja pernan rasitusta. Kirjassa myös kaikenikäiset naiset jakavat luonnollisia kauneusvinkkejään.

Ebsworth, Uusi keho - mahdu lempifarkkuihisi 4 viikossa
Tekijä esittelee vartalon muokkaamiseen suunnatun harjoitusohjelmansa ja ruokavalion, joita on helppo noudattaa ja jotka tuottavat tuloksia jo neljässä viikossa. Täältä löydät parhaat harjoitukset rasvan polttamiseen, aineenvaihdunnan kiihdyttämiseen ja ongelmakohtien muokkaamiseen. Ohjeet terveelliseen ruokavalioon resepteineen auttavat sinua pudottamaan painoa ja saavat olemuksesi hehkumaan terveyttä.

Koko naisen terveys
Kirjassa käsitellään koko naisen elinkaari murrosiästä ikääntymiseen. Laajassa teoksessa yleisimmät naistentaudit ja -vaivat on luokiteltu selkeästi oireryhmien perusteella. Kaikkiin niihin kirja esittelee koululääketieteen tarjoamat hoidot sekä sellaiset täydentävät hoidot, joilla voi tehokkaasti hoitaa lieviä oireita itse tai täydentää lääkärin antamia hoitoja. "Olet oman elämäsi asiantuntija, ota siis vastuu terveydestäsi ja hyvinvoinnistasi!"

Mikkonen, Kiitos hyvää
Kiitos hyvää - herkkuja ilman sokeria ja gluteenia yhdistää hyvinvoinnin ja herkuttelun. Kirjan leivonnaiset, makeiset, jäätelöt, juomat ja lisukkeet ovat paitsi gluteenittomia ja sokerittomia, myös maidottomia ja hiivattomia. Monet niistä sopivat myös vegaanillekin. Kirja sisältää ohjeita raakakakkuihin ja muihin raakaherkkuihin sekä uunissa kypsennettäviin leivonnaisiin, muffineihin ja donitseihin.

Nordstarand, Terveempi elämä 12 viikossa
Terveyden kannalta on tärkeämpää pienentää vyötärön ympärysmittaa kuin pudottaa painoa. 12 viikolle jaetut yksinkertaiset vinkit auttavat vauhdittamaan rasvan palamista, kasvattamaan lihasmassaa ja kaventamaan vyötäröä.

Rinne, Mielekkäät eväät
Outi Rinne on psykologi, joka on kiinnostunut ruokavaliosta mielen vaivojen hoidossa, sillä ruoan ja mielialan yhteys on tärkeä. Verensokerien vuoristorata aiheuttaa kiukunpuuskia, kun taas täysipainoinen ateria hoivaa niin vatsaa kuin mieltäkin. Kirjassa on vinkkejä verensokerin hallintaan ja ruoansulatuksen edistämiseen.

Supermehut
Yli 90 hyvän olon ohjetta, jotka virkistävät, puhdistavat, antavat energiaa ja lisäävät vastustuskykyä. Tästä kirjasta löydät kymmeniä houkuttelevia, hedelmistä ja kasviksista, pähkinöistä ja muista aineksista koostuvia mehuohjeita, jotka kaikki on räätälöity kotikäyttöiselle mehulingolle. Nauti ravintoaineet nestemäisinä ja pysy terveenä ja hyvinvoivana. 

Sydänruokaa
Tämä keittokirja osoittaa, ettei terveellinen syöminen sulje pois ruoan herkullisuutta. Kirja johdattaa kohentamaan ruokavaliota pienin askelin. Jo se, että lisää päivän aterioihin yhden kourallisen enemmän kasviksia kuin ennen, on merkittävä askel parempaan. Sydänruokaa -keittokirjassa on ruokaohjeisiin piirretty pieni kaunis sydän niiden ainesten kohdalle, joita löytyy kaupasta sydänmerkkituotteina eli oman ryhmänsä parempina vihtoehtoina.

Vainio, Saunapilates
Saunapilateksen lempeä treeni huoltaa selkää ja vahvistaa niska- ja hartiaseudun lihaksia. Liikkeet huoltavat erityisesti niitä, joiden selkä joutuu istumatyössä tai rankoissa treeneissä kovalle koetukselle. Laji sopii kaikille, sillä liikkeet tehdään istuen saunan lauteilla.

Viljaton kattaus
Kirja tarjoilee yli 90 reseptiä, joiden avainsanoja ovat viljojen välttäminen, ruoan täyttävyys, kattauksen aistillisuus, annosten herkullisuus ja terveellisyys. Kaikki kirjan ruoat on tehty laadukkaista raaka-aineista eri ainesosia rohkeasti yhdistellen. Viljat korvataan resepteissä kekseliäin konstein.

Vinokur, Tuli, maa, vesi
Tässä teoksessa käsitellään kiinalaisen lääketieteen pohjalta kehon ja mielen vuorovaikutussuhteita. Välineenä toimivat vanhan perinteen mukaiset kehotyypit, joiden kautta ihmisen terveyttä ja hyvinvointia voidaan tarkastella kokonaisvaltaisesti. Oman kehotyyppinsä tunnistamalla kukin voi ymmärtää paremmin, miten vaivat syntyvät ja minkälaiset painotukset ruokavaliossa sopivat itselle ja miten vaivoihin voi vaikuttaa sekä ravinnon että kirjan sisältämien terveysharjoitusten avulla.

Vuori, Liikuntaa lääkkeeksi
Jolaisella on terveys ja siitä on tarpeen pitää huolta. Liikunta on terveyden ja toimintakyvyn edistämiseen ja sairauksien ehkäisemiseen ja hoitoon vaikuttava, turvallinen ja taloudellinen keino. Tämän kirjan tavoitteena on antaa lukijoille luotettavaa tietoa perustaksi liikunnan käytölle oman tai läheisten terveyden hyväksi.












Suomioppi

Opiskele suomea kirjastossa!
Study finnish in the library!




  <---- klik

(lähde: Seinäjoen kaupunginkirjasto)

KATSO MYÖS NÄMÄ

Päihderiippuvuus

Tietoa ja tukea päihderiippuvaisen läheisille

<-----  klik